انجمن ورزش های افراد با هوش میانه

(معلولین با معلولیت ذهنی)

انجمن ورزش های افراد با هوش میانه

(معلولین با معلولیت ذهنی)

دارنده مدال طلای پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن گفت مسئولان ورزش و به ویژه کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون ورزش‌های جانباران و معلولان باید نگاه ویژه‌تری به کم‌توانان ذهنی داشته باشند  

 

 

 

پیمان نصیری در گفتگو با خبرنگار مهر،  در مورد ورزش کم‌توانان ذهنی کشور، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: به عنوان نخستین ورزشکار ایرانی توانستم در رقابتهای پارالمپیک به مسابقات فینال راه پیدا کرده و مدال طلا بگیرم. همچنین تیم‌ها و ورزشکاران ما هم در بازی‌های پاراآسیایی همیشه مدال آور بوده‌اند. این نشان می‌دهد ورزش کم‌توانان ذهنی کشور از توانایی بالایی برخوردار است.

وی در ادامه افزود: نگاه فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک باید به این بخش از ورزش کشور ویژه‎تر باشد. با توجه به اینکه کم‌توانان زیادی در کشورمان داریم، لزوم سرمایه‌گذاری در این بخش از ورزش کشور احساس می‌شود.

دارنده مدال طلای پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن اضافه کرد: حضور کاروان ورزش کم‌توانان ایران در رقابتهای جهانی که مهرماه در اکوادور برگزار می‌شود، به دلیل مشکلات اقتصادی در هاله‌ای از ابهام قراردارد.

نصیری در این رابطه خاطرنشان کرد: البته خود مسئول انجمن هم در این خصوص باید با اسپانسرها رایزنی کند و کمک هزینه سفر را تامین کند اما سازمان بهزیستی و نهادهای مربوطه هم نباید دست روی دست بگذارند.

وی در ادامه تصریح کرد: چهار ماده پرتاب وزنه، پرش طول، ۱۵۰۰ متر و ۴۰۰ متر به مواد پارالمپیکی اضافه شده و این یعنی اینکه باید به این بخش از ورزش توجه شود.

دارنده مدال طلای پارالمپیک ۲۰۱۲ لندندر خصوص رقابتهای جهانی هم گفت: رقابتهای جهانی مهرماه در دوحه قطر برگزار می‌شود و من خودم را برای این مسابقات آماده می‌کنم. امیدوارم بتوانم مجوز حضور در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو را کسب کنم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.