انجمن ورزش های افراد با هوش میانه

(معلولین با معلولیت ذهنی)

انجمن ورزش های افراد با هوش میانه

(معلولین با معلولیت ذهنی)

مجامع منطقه آسیا و جهانی فدراسیون بین المللی ورزش برای افراد دارای معلولیت ذهنی

دکتر سیدمحمدکاظم واعظ موسوی، به عنوان نماینده ایران در دو مجمع آسیایی و جهانی فدراسیون ورزش برای افراد دارای معلولیت ذهنی شرکت می کند. 

 

وی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون درخصوص این دو مجمع گفت: مجمع سالیانه فدراسیون جهانی ورزش برای افراد دارای معلولیت ذهنی از 21 فروردین به میزبانی کشور انگلستان برگزار می شود و پس از آن نیز نشست مجمع آسیایی این فدراسیون را نیز در همان شهر محل برگزاری مجمع جهانی، خواهیم داشت.

واعظ موسوی افزود: در مجمع فدراسیون جهانی در خصوص خطوط کلی گسترش ورزش بین معلولین ذهنی، معیار پذیرش ورزشکاران و نیز تصمیم گیری های کلان بحث و تبادل نظر می شود. البته باید در نظر داشت که مسائلی که عمدتا با آنها روبرو هستیم، نکات تخصصی است و نه فنی و از آنجا که ورزشکاران معلول ذهنی افراد خاصی هستند که شیوه ورزش آنها با توجه به توانمندی هایشان مشخص می شود، به همین دلیل نمایندگانی که از کشورهای مختلف در این مجمع شرکت می کنند، بیشتر از چهره های علمی و دانشگاهی هستند که در خصوص ورزش برای افراد دارای معلولیت ذهنی مطالعات و تجربیات علمی دارند.

نایب رئیس فدراسیون آسیایی ورزش برای افراد دارای معلولیت ذهنی خاطر نشان کرد: پس از این مجمع، در همان شهر محل برگزاری، نشست عمومی فدراسیون آسیایی نیز برگزار می شود و این اقدام به این دلیل صورت می گیرد که به خاطر مجمع جهانی کلیه اعضا در همان محل حضور دارند و در وقت و هزینه های رفت و آمد صرفه جویی های قابل توجهی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: قرار هست در مجمع آسیایی انتخابات هیئت رئیسه و نیز انتخابات برای تعیین نایب رئیس جدید صورت بگیرد و من به عنوان نایب رئیس کنونی فدراسیون آسیایی با 5 رقیب دیگر برای تصدی مجدد پست نایب رئیسی روبرو هستم و این نشان می دهد برای کشورها در اختیار گرفتن این کرسی بسیار دارای اهمیت است و برای آن وقت و هزینه زیادی صرف می کنند.

دکتر واعظ موسوی تاکید کرد: البته آنچه که بیشتر از نتیجه انتخابات برای کشور ما اهمیت دارد، اهداف گسترشی ورزش برای معلولین ذهنی و نیز انجام شدن برنامه هاست.

عضو کمیته شایستگی فدراسیون جهانی ورزش برای معلولین ذهنی گفت: در فدراسیون جهانی نیز من دارای دو پست هستم، اول عضو کمیته شایستگی که متشکل از 4 روان شناس که بر کار پنل شایستگی نظارت دارند و دوم عضو پنل شایستگی که شامل 12 روان شناس از سراسر دنیاست و وظیفه آنها بررسی پرونده ورزشکارانی است که از سوی کشورها برای آغاز فعالیت های ورزشی رسمی معرفی می شوند.

دکتر سید محمد کاظم واعظ موسوی روز پنج شنبه، 20 فروردین، تهران را به مقصد انگلستان برای حضور در مجامع جهانی و آسیایی فدراسیون ورزش برای افراد دارای معلولیت ذهنی، ترک خواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.