انجمن ورزش های افراد با هوش میانه

(معلولین با معلولیت ذهنی)

انجمن ورزش های افراد با هوش میانه

(معلولین با معلولیت ذهنی)

نگاهی به توانمندیهای ورزش افراد با هوش میانه«ID»در راستای تاسیس فدراسیون ورزشهای افراد با هوش میانه (معلواین ذهنی)

جامعه آماری افراد با هوش میانه ، حوزه مردمی و نهاد های اجتماعی،حوزه موسسات غیر دولتی (NGO ها)، حوزه سازمان های دولتی، حوزه رشته های ورزشی، حوزه تشکیلات استانی، حوزه ورزش قهرمانی، تاسیس فدراسیون آسیایی ورزش های افراد با هوش میانه، حوزه متخصصین علمی و حوزه متخصصین ورزشی که همگی این موارد به شرح پیوست به آن پرداخته شده است می تواند به عنوان بازوانی توانمند و عواملی اثر گذار در جهت رشد و اعتلای ورزش افراد با هوش میانه و نیز ابزاری مناسب برای تاسیس فدراسیون ورزشهای افراد با هوش میانه جمهوری اسلامی ایران باشد. 

 

حوزه های توانمندی ورزش افراد با هوش میانه «ID»

 

· جامعه آماری: بیش از 5/3 میلیون نفر افراد با هوش میانه در کشور وجود دارد که ساماندهی این افراد جهت ارتقائ سلامت روحی و جسمانیشان ضروری به نظر می رسد.

· حوزه مردمی و نهاد های اجتماعی: از آنجایی که در بین اکثریت خانواده های ایرانی این گونه افراد حضور داشته و همه به نوعی با مسائل و مشکلات این قشر از معلولان آگاهی دارند، خانواده ها تمایل زیادی جهت افزایش سلامتی و تندرستی این افراد از خود نشان می دهند و در بیشتر مواقع با مساعدت های خود به عنوان اسپانسر یا حامی مالی در برگزاری هر چه بهتر مسابقات افراد با هوش میانه، فدراسیون را یاری می رسانند.

· حوزه موسسات غیر دولتی (NGO ها): همسو کردن فعالیت بیش از 200 موسسه شبانه روزی وNGO های  غیردولتی در کشور که در زمینه های نگهداری و آموزش به این افراد خدمات رسانی می کنند.

·حوزه سازمان های دولتی: فعالیت و مشارکت نهادهای مختلف دولتی از قبیل سازمان بهزیستی، آموزش و پرورش استثنایی و کمیته ملی پارالمپیک و جلوگیری از موازی کاری و اتلاف هزینه های بیت المال در زمینه ورزش این افراد از طریق همسو سازی فعالیتها توسط نهادی مرجع و مستقل.

· حوزه رشته های ورزشی: انجمن ورزش های افراد با هوش میانه از همان بدو تاسیس به تنهایی عهده دار برنامه ریزی و ساماندهی چندین رشته ورزشی (دو و میدانی، فوتسال، فوتبال هفت نفره، تنیس روی میز، شنا و...) ویژه این افراد بوده و هیچ زیر  مجموعه ای در تشکیلات سازمانی برای این انجمن در نظر گرفته نشده است.

· حوزه تشکیلات استانی: آغاز به فعالیت رسمی انجمن ورزش های افراد با هوش میانه در استان ها و ساماندهی این انجمن ها در راستای شناسایی ورزشکاران مستعد در حوزه قهرمانی از یک سو و نیز تشویق افراد به ورزش تفریحی در حوزه همگانی از سویی دیگر.

·حوزه ورزش قهرمانی: با توجه به اهمیت کسب مدال در بازیهای پارالمپیک، جهانی، آسیایی و بین المللی و به احتزاز درآمدن پرچم جمهوری اسلامی ایران در همه رشته های ورزشی، این افراد توانایی تحقق این هدف ارزشمند را دارند.

·فدراسیون آسیایی ورزش های افراد با هوش میانه: با عنایت به راه اندازی فدراسیون منطقه آسیایی ورزش های افراد با هوش میانه، لزوم تاسیس فدراسیون ورزش های افراد با هوش میانه جمهوری اسلامی ایران ضروری به نظر می رسد.

·حوزه متخصصین علمی: به کارگیری نیرو های متخصص  و نخبه علمی ورزش کشور در شورای راهبردی ورزشهای افراد با هوش میانه. این اساتید دانشگاهی در رشته هایی از قبیل ورزش معلولین، حرکات اصلاحی و رفتاری حرکتی در دانشگاههای معتبر داخل و خارج از ایران دارای بالاترین مدارک علمی می باشند و در حال حاضر دانشجویانی بسیاری در کشور در رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش رفتار حرکتی و آسیب شناسی ورزشی، ویژگی های جسمی- حرکتی و روانی این افراد را مورد بررسی و پژوهش های علمی قرار می دهند. 

·حوزه متخصصین ورزشی: وجود مربیان و داوران مجرب و متخصص و آگاه به دانش روز در امر ورزش که از سطح بالای فنی برخوردار هستند.  

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.