ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 |
تأکید حضور معلولین در میادین و فعالیتهای مختلف و بخصوص میادین ورزشی، به منظور قرار گرفتن آنان «در جریان اصلی زندگی» میباشد. بنابراین معلولین همانند دیگر اقشار جامعه بایستی از همه امکانات آموزشی، تفریحی و ورزشی بهره جویند و اگر قصد بر این است که از انزوا و جداسازی آنان در جامعه جلوگیری بعمل آید، شاید بهره گرفتن از فعالیتهای ورزشی، بتواند بهترین نقش را ایفا نماید. چرا که از طریق ورزش و ارتباطات ورزشی، فاصله اجتماعی بین افراد سالم و افراد معلول کمتر شده و بدین ترتیب فرصتهای لازم برای ابراز تواناییها، ویژگیهای مثبت و مهارتهای کارا و به خصوص در ارتباط با جامعه ایجاد میگردد.
روشهای زندگی ناسالم، دلایل اصلی بـروز بیماریهای زندگی امروز مانند سرطان، دیابت و بیماریهای قلبی-عروقی هستند. در عین حال شیوههای زندگی سالم میتواند موجب پیشرفت احساس تندرستی باشد که شاخص سلامت مطلوب است. سرویس سلامت همگانی شاخصهای سلامتی را با مسایل اجتماعی، روحی و ذهنی و عملکرد بدنی مرتبط دانسته است که فعال بودن و تغذیه مناسب دو مورد از شیوه های سلامت بخش محسوب می شود. فعالیت بدنی و داشتن آمادگی بدنی از چندین طریق در کسب تندرستی دخالت دارند. نخست اینکه فعالیت بدنی و آمادگی بدنی در پیشگیری از بیماریها موثرند. در واقع افراد فعال و آماده کمتر دچار بیماریهای کم تحرکی میشوند. دوم اینکه تمرین و آمادگی بدنی میتواند سهم قابل توجهی در درمان بیماریها هم داشته باشد و بالاخره این که فعالیت بدنی به عنوان شیوه های زندگی سالم بر کیفیت زندگی مؤثرند. از جمله مزایای فعالیت بدنی برای افرد جامعه و نسل جوان تغییرات روانی ناشی از شرکت در فعالیتها میباشد. اهمیت ورزش و تربیت بدنی در دوران مدرسه برای سلامتی افراد معلول، بر نیاز به آگاهی بخشیدن و انگیزش کودکان و نوجوانان به فعالیت جسمانی تاکید دارد. مدارس نیز اغلب از شرکت دانشآموزان در ورزش حمایت نموده و آن را امری مطلوب قلمداد می نمایند. دو موضوع فوق نیاز به درک انگیزش دانش آموزان به فعالیت جسمانی را نشان میدهد. از طرفی، برای آن که برنامه های مربوط به فعالیتهای تربیت بدنی در مراکز آموزشی و مدارس مفید واقع شوند، باید متناسب با نیازهای جوانان باشند.