انجمن ورزش های افراد با هوش میانه

(معلولین با معلولیت ذهنی)

انجمن ورزش های افراد با هوش میانه

(معلولین با معلولیت ذهنی)

مزایای فعالیت بدنی برای افراد با هوش میانه

فعالیت بدنی و ورزش، مزایای مختلفی برای شرکت‌کننده­ها به همراه دارد. مزیت های آنان شامل جنبۀ جسمانی و روانی می باشد. افراد با هوش میانه با شرکت در فعالیت‌های بدنی منظم می‌توانند از استخوان‌ها، مفاصل و عضلات خود محافظت نمایند و نیز قادر به کنترل وزن بدن، افزایش سلامت روانی، کاهش اضطراب و افزایش تصویر بدنی مثبت و بهبود خلق و خو باشند.  

 

فعالیت بدنی و ورزش، مزایای مختلفی برای شرکت‌کننده­ها به همراه دارد. مزیت های آنان شامل جنبۀ جسمانی و روانی می باشد. افراد با هوش میانه با شرکت در فعالیت‌های بدنی منظم می‌توانند از استخوان‌ها، مفاصل و عضلات خود محافظت نمایند و نیز قادر به کنترل وزن بدن، افزایش سلامت روانی، کاهش اضطراب و افزایش تصویر بدنی و بهبود خلق و خو باشند. در حال حاضر تعداد افرادی که برای انواع ناتوانی های خود نیاز به خدمات ویژه دارند، رو به افزایش است. افراد معلول به برنامه ها و متخصصان متفاوتی نیاز دارند تا بتوانند توانایی های خود را گسترش دهند. در این زمینه تربیت بدنی نقش مهمی را ایفا می‌کند. سازمان تعلیم و تربیت معلولان امریکا در دهه 1970، تربیت بدنی و تفریحات سالم را به عنوان یک تقدم در آموزش ملی و تعلیم و تربیت محسوب کرد. این تاکید، باعث انگیزش روحیه بدعت گذاری در برنامه های تربیت بدنی افراد معلول شد.

در کشور ایران نیز، افزایش روز افزون جمعیت از طرفی افزایش تعداد افراد با هوش میانه را در پی داشته است. به طوری که در حال حاضر حدود 13 در 1000 کم توان ذهنی در سراسر کشور وجود دارد که پیگیری حقوق و مطالبات شهروندی این افراد ایجاب می‌کند تا به مسائل و نیازهای آنان توجه شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.